Thursday, January 07, 2010

Lega ?

Jam 11 pagi tadi aku sampai di Fakulti Pengajian Islam UKM untuk bertemu dengan penyelia projek akhir atau kajian ilmiah di biliknya untuk menyerahkan semua tugasan yang telah disemak dan dipinda beberapa kali dan telah dijilid dalam bentuk 'hard cover'. Perjalanan menaiki motosikal Ego-S daripada Shah Alam mengambil masa dalam 45 minit. Hujan rintik-rintik di Puchong tapi aku redah semacam jer. Cuaca redup dan kenderaan besar yang banyak mengiringi perjalanan aku.

Ambil borang penyerahan projek di kaunter Jabatan Syariah di mana satu salinan borang dan laporan kajian diserahkan kepada penyelia dan satu salinan dan laoran kajian lagi diserahkan di kaunter fakulti pengajian Islam di tingkat 1. Penyelia yang aku maksudkan di sini ialah Ustaz Nik Abd Rahim daripada Jabatan Syariah. Kengkawan aku yang berkongsi penyelia ialah 'Adlan Jaafar (Imam Masjid Jamek 2 Muar), Zainal Fitri Ahmad (Pendidikan JAIJ) dan Rais Taib (Guru Sek Keb Sg Abong di Muar). Rasanya aku orang yang pertama agaknya di kalangan empat orang ini walaupun tarikh akhir sebenar untuk menghantar projek ilmiah ini ialah pada 20 Disember 2009.

Semenjak beberapa minggu atau lebih sebulan aku bertungkus-lumus untuk menyiapkan projek ilmiah ini sampaikan tak cukup tidur dibuatnya. Paling selesa untuk memulakan penulisan projek ilmiah ni semestinya selepas jam 12 tengah malam pasal anak-anak aku dah masuk tidur masa tu. Memang silap aku sebenarnya kerana tidak memulakan kajian atau projek ilmiah ini terlebih awal di mana sepatutnya boleh memulakannya mulai hujung Ogos 2009.

Tapi aku belum boleh melompat atau terbang keriangan pasal masih ada satu subjek lagi yang belum menduduki peperiksaan akhir. Pada peperiksaan akhir semester pada bulan Ogos 2009, aku tak dibenarkan mengambil peperiksaan satu daripada dua subjek (semester pendek) dengan alasan jumlah pertemuan dengan pensyarah tidak melayakkan aku masuk dewan peperiksaan. Dengan rasminya, apabila keluar keputusan peperiksaan maka 'E' yang aku dapat untuk subjek ini. Kecewa menonggeng.. punyalah susah main 'maintain' atas CGPA 3.0 tetiba menjunam CGPA aku.

p/s tak sabar nak tunggu konvokesyen pada bulan Ogos 2010 nanti.



0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys