Monday, March 15, 2010

AGM PIBG Pertama?

6 Feb 2010 - Pertama kalinya AKU hadir ke suatu Mesyuarat Agung PIBG Kali Ke-17 sebagai seorang ayah di Dewan Sekolah, Sekolah Kebangsaan Seksyen 18 Shah Alam. Anak AKU yang sulung dah pun memasuki Darjah 2 Bijaksana pada tahun ini. Tahun lepas AKU tak pergi kerana ada kuliah di Bangi.
9.45 am - ucapan Guru Besar Sek Keb Seksyen 18 Shah Alam

Selepas mendaftar dalam jam 9.15 pagi, AKU tercari-cari kenalan yang mungkin buat teman di sepanjang AGM. Terserempak juga AKU dengan Abg Mustakim, kenalan semasa bekerja di MBSA. Rupanya anak Abg Kim terlibat dengan persembahan selingan iaitu nasyid selepas acara perasmian nanti. Tetapi selepas ajer persembahan tu nanti, Abg Kim nak balik dengan anaknya kerana katanya ada urusan kerja di MBSA yang perlu diteruskan.
Abg Mustakim sedang khusuk

Mesyuarat Agung PIBG Kali Ke-17 Sek Keb Seksyen 18 Shah Alam ini dirasmikan oleh Encik Mohd Hazlib Hassan, Ketua Unit Sains Sosial, Pejabat Pelajaran Daerah Petaling Perdana mewakili Pegawai PPD Petaling Perdana pada jam 10.18 pagi. Sebelum itu, ucapan aluan adalah daripada Puan Anis Ibrahim, Guru Besar Sek Keb Seksyen 18 Shah Alam yang menyentuh tentang prestasi para pelajar, kenaikan yuran PIBG dan masalah-masalah lain yang berbangkit melalui aduan para ibubapa.

Alamak! Tinggal ler aku keseorangan. Toleh kanan, toleh kiri, takda siapa pun yang aku kenal nak ajak bersembang. Dalam jam 10.45 pagi, AKU pun angkat punggung balik ke rumah tanpa menunggu mesyuarat bermula. Rumah sebelah sekolah ajer.


p/s - sepatutnya tunggu sampai habis ...

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys