Wednesday, February 03, 2010

Angkara Siapa?

Ibu sedang menyuapkan air ke mulut Iqa.
Suatu petang pada 30 Jan 2010, AKU sekeluarga berlima minum petang di Restoran Khalifah Seksyen 3 Shah Alam untuk 'pekena' roti canai selepas ronda-ronda sebab tak tahu nak ke mana. Memang mati akal kalau nak ronda-ronda di Shah Alam dengan keluarga. Dah semak laman web kalau-kalau ada aktiviti yang menarik di kawasan sekitar. Cuma satu iaitu Pesta Buku MPH di Stadium Melawati tapi tak sempat sebab info tersebut AKU dapat lewat.

Kena balik awal sebelum Maghrib sebab malam ini AKU ada program di Wangsa Melawati. Tapi AKU nak pegi dengan siapa ? Nak mengadap KL sorang-sorang memang memalaskan kerana info tentang program tersebut masih samar-samar tentang pengisian dan para pesertanya.

Dalam jam 6.30 petang, KAMI selesai minum petang dan keluar menuju ke kenderaan KAMI. Wah! Siapa punya angkara ini? Isteri AKU yang perasan dulu. Puas AKU memikirkan angkara siapa dan bila ia berlaku. Lampu belakang sebelah kiri sudah pecah. Duit lagi nak kena keluar. Sampai di rumah iaitu tempat letak kereta, tiada kesan-kesan serpihan cermin lampu. Nak buat macam mana, kena ganti sendiri lah ...!

Cermin lampu yang pecah.

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys